شرکت پارس تکنولوژی سداد با هدف ارائه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به بانک ملی ایران ، بزرگ‌ترین بانک ایران و جهان اسلام، از سال 1393 شروع به کار نمود.

این خدمات در بخش‌های  پشتیبانیِ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ، تعمیر و نگهداری تجهیزات و سیستم‌ها، شبکه و امنیت، برق و UPS و صدور کارت و رمز ، به صورت تخصصی و یکپارچه در سطح کشور ارائه می‌گردد. از سال 1397 با توجه به حرکت بانک ملی ایران، به‌سوی بانکداری الکترونیک و هم‌راستا با تکنولوژیهای روز دنیا، این شرکت   نیز ضمن تغییر در ساختار سازمانی خود، اقدام به راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه و کسب‌وکار نموده و ورود به فناوری‌های جدید این عرصه را در دستور کار خود قرارداد.

شرکت پارس با دارا بودن نیروهایِ متخصص، جوان و باانگیزه، با استفاده از دانش روز دنیا محصولاتی همچون سامانه انرژی خورشیدی، سیستم یکپارچه و هوشمند نوبت‌دهی ، طراحی و تولید کامپیوترهای All In One و دیگر محصولات حوزه فناوری اطلاعات و موردنیاز بانک‌ها را طراحی ، تولید و به بهره‌برداری رسانده است. اخذ بیش از 6 رتبه 1 شورای عالی انفورماتیک، نمایندگی رسمی آنتی ویروس کسپراسکی و سایر محصولات و قطعات کامپیوتری از جمله اقدامات مهم به منظور ارتقای جایگاه این شرکت در حوزه انفورماتیک است. واحد صدور کارت و رمز  ، روزانه هزاران کارت الکترونیکی ملی کارت، بن کارت، سفر کارت و انواع کارت‌های اعتباری و هدیه را شخصی‌سازی نموده و نسبت به رمزنگاری،  چاپ و ارسال پاکت‌ها و کارت‌های تولیدشده به شعبه‌ها اقدام می‌نماید.

در حال حاضر شرکت پارس تکنولوژی سداد با دارا بودن  6 دفتر در تهران، 30 مرکز در استان‌ها و بیش از 115 مرکز در شهرستان‌ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های  انفورماتیکی در حوزه بانکداری به ارائه خدمات می‌پردازد. یکی از وظایف اصلی شرکت پارس ساماندهی مرکز تماس با هدف ارائه خدمت به تمامی شعب و واحدهای بانک ملی ایران ، بزرگ‌ترین و معتبرترین بانک کشور و جهان اسلام در سراسر کشور است . همچنین ایجاد شبکه منسجم خدمات مشتریان به منظور پشتیبانی از تمامی سامانه‌های الکترونیکی و پاسخگویی به مشکلات و درخواست‌های مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و توان و دانش فنی کارشناسان خبره ، منطبق با استانداردهای موجود به صورت شبانه روزی، در هفت روز هفته از دیگر فعالیت‌های این شرکت است .

واحد امداد شعب وظیفه پشتیبانی از سامانه‌های متمرکز بانکی، ارائه گزارش‌های مدیریتی و پاسخگویی به مشکلات و درخواست‌های همه شعب، ادارات کل و ادارات امور شعب بانک ملی ایران را بر عهده‌ دارد ‌. از مهم‌ترین سامانه‌های بانکی می‌توان به سیستم یکپارچه بانک ملی ایران (سیبا)، سیستم حسابداری متمرکز (سایما)، سامانه بینا، سامانه‌های جامع چک، تسهیلات  ، کارت های بانکی و دیگر سامانه های مرتبط با عملیات بانکی را  اشاره نمود.

واحد امداد مشتریان علاوه بر ارائه خدمات و رفع مشکلات مشتریان سامانه‌های بانکداری نوین بانک ملی ایران ازجمله پیام‌رسان بله و سامانه‌های بام‌، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض خدماتی و سایر سامانه‌های مرتبط با مشتریان بانک ملی ،  وظیفه پاسخگویی به بخشی از مکاتبات مقام‌های قضایی و مشتریان خاص بانک ملی مانند سازمان حج و زیارت، شرکت نفت‌، وزارت دارایی و دانشگاه‌ها  و  را بر عهده دارد.